دانشگاه بیرجند بر اساس نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک (۲۰۲۰) برای اولین‌بار در فهرست دانشگاه‌های سبز جهان قرار گرفت.

دانشگاه بیرجند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، فرزین، دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه بیرجند به حضور ۴۱ دانشگاه از ایران در این رتبه‌بندی اشاره کرد و گفت: در این رتبه‌بندی ۹۱۲ دانشگاه از سراسر جهان حضور داشتند و دانشگاه بیرجند در میان دانشگاه‌های جهان رتبه ۶۳۵ را به‌دست آورد. برای حضور در این رتبه‌بندی، اقدام‌های دانشگاه از دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی و شورای راهبری مدیریت سبز به نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک ارسال شد.

این رتبه‌بندی با هدف ارائه چشم‌انداز جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط ‌زیست و توسعه پایدار در دانشگاه‌های مختلف راه‌اندازی شده و از شش شاخص کلیدی محیط ‌زیست و زیرساخت، انرژی و تحقیقات اقلیمی، مدیریت پسماند، آب، حمل و نقل و آموزش استفاده می‌کند. مشارکت در رتبه‌بندی گرین‌متریک گامی برای فعالیت‌های بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها، معرفی آنها به سایر دانشگاه‌ها و برجسته کردن اهمیت موضوع پایداری، مسائل محیط زیستی و چالش‌هایی مانند فرایند گرم شدن زمین، بهره‌برداری بیش از حد از منابع، وابستگی به منابع نفتی و کمبود آب و غذا در سطح جهانی است.

گرین‌متریک ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست‌گذاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از ۱۰ هزار مؤسسه در این نظام رتبه‌بندی ارزیابی و فهرست مؤسسات برتر روی سایت http://greenmetric.ui.ac.id منتشر می‌شود. این نظام رتبه‌بندی با هدف ترویج پایداری در آموزش عالی، از سال ۲۰۱۰ اقدام به ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس معیارها و شاخص‌های مرتبط با مسایل زیست‌محیطی در دانشگاه‌ها می‌کند.

کد خبر 572625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان جنوبی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha